loading...
مدرسه راهنمایی شاهد گلستان شهرستان اندیمشک
محمد جواد پاپی بازدید : 356 دوشنبه 01 اسفند 1390 نظرات (0)
خانه ي دوست
مسجد الاقصي براي مسلمانان نيز همانند مسيحيان و ساير مؤمنان، مقدّس است. اين جا محّل سفر پيامبر گرامي اسلام (ص) به آسمان است. پيامبر(ص) در شبي خاطره انگيز به صورت خصوصي به ميهماني خدا دعوت شد. خداوند بزرگ او را از مکّه به بيت المقّدس برد. آغاز سفر از همين جا –خانه ي مقدّس – بود. به يک چشم بر هم زدن، با همراهي جبرائيل، فرشته ي محبوب خدا، عروج کرد و به معراج رفت. اين شب، به ياد ماندني ترين شب تاريخ است.
«پاک و منّزه است خدايي که (در مبارک) شبي بنده ي خود(محمّد) را از مسجد الحرام (مکّه) به مسجد الاقصايي که گرداگردش را (به قدم هاي بندگان برگزيده اش ) مبارک و پُر نعمت ساخت، سير داد تا نشانه ها
(و رازهاي پنهان ) خود را به او نشان دهد که خدا به حقيقت شنوا (و به امور پنهان و آشکار عالم ) بينا است».(2)
زماني هم که سفر به پايان رسيد، دوباره به اين مسجد بازگشت. يعني آغاز و پايان مسافرت آسماني رسول خدا (ص) مسجد قدس بود ه است.
يهوديان متعّصب، يعني صهيونيست ها، مي دانند که اين مکان مقدّس براي مسلمانان چه ارزشي دارد. به همين دليل راه هاي زيادي را براي از بين بردن بيت المقدّس امتحان کرده اند. حفّاري کرده اند، به ديوارهاي آن آسيب رسانده اند و عمداً آتش سوزي به راه انداخته اند.(3)
قدس، اوّلين قبله ي مسلمانان بوده است. اسلام که از سرزمين عربستان طلوع کرد، کعبه، خانه ي بت ها شده بود. پس خداوند دستور داد که به سوي مسجد الاقصي نماز بخوانند. تا اين که در يک ظهر داغ و آفتابي، هنگامي که پيامبر(ص) در مسجد ذوقبلتين(4) بود، پيامي رسيد و از مسلمانان خواسته شد به سوي کعبه عبادت کنند.
در حالي که همه ي انسان هاي آزاده مي توانند به عبادت و انجام مراسم مذهبي مشغول باشند، صهيونيست ها با خشونت تمام از ورود نمازگزاران مسلمان به داخل مسجد جلوگيري مي کنند. آن ها به جوانان اجازه ي نماز خواندن و حضور در خانه ي خدا را نمي دهند. چون به خوبي مي دانند جوانان فلسطيني آينده ي روشن تاريخ اند.
بيت المقدّس سرزمين صلح و آرامش بوده است. گرچه هر زماني که ديگران –صليبي ها(5)يا صهيونيست ها- وارد آن شده اند، جز آتش و خون و جنگ سوغاتي نداشته اند. اين سرزمين براي همه ي دين داران قابل احترام بوده است. سال هاي سال پيروان اديان بزرگ در کنار هم زندگي کرده اند. امّا امروز اين جا تنها جاي مسلمانان نيست!
صهيونيست ها حالا ديگر فهميده اند، بيت المقدّس مسئله ي همه ي مسلمانان شده است. آبروي جهان اسلام در اين سرزمين در خطر است. امروز مسلمانان روز قدس دارند. روزي که همه با مشت هاي آهنين عقب نشيني اسرائيلي ها را فرياد مي کشند. صهيونيست هايي که براي يک رؤياي دروغين -يعني ساختن معبد سليمان(6)– در همان جايي که مسجد قدس است، تلاش مي کنند. آن ها مي خواهند به هر قيمتي که شده مسجد را خراب کرده و بر روي ويرانه هايش به اين بهانه عبادت گاه شيطان بنا کنند.
آن ها از آينده هم خبر دارند. خبر دارند که پيشوايي با سربازان آسماني اش وارد شهر مي شود و دستور مي دهد همه ي ستمکاران و نابکاران را دست بسته بياورند تا مجازات شوند. مي دانند که در آن روز هر يهودي و مسيحي که با اسلام و مسلمانان
دشمني کرده است، به دنبال راه فرار مي گردد. ولي هر جا که باشد، حتّي اگر درون تنه ي درختان مخفي شده باشد، آن درخت فرياد مي زند که دشمني از دشمنان خدا در ميان من پنهان است، او را بگيريد و به سزاي عملش برسانيد.
همه ي اين ها را مي دانند و همه ي راه ها را براي نابودي اين مکان بهشتي رفته اند. ولي موفق نشده اند. تنها يک را ه را توانسته اند با تبليغ و دروغ در جهان جا بيندازند. راهي که هيچ کس تا به حال به آن نينديشيده است:
اين مسجد که محلّ معراج است، اين مسجد که قبله گاه اوّل مسلمانان است، اين مسجد که مکان ظهور و حضور حضرت امام زمان(ع) است، آن گنبد طلايي چند ضلعي نيست! آن جا مسجد «قبّة الصّخره»(7) است.
مسجد الاقصي در نزديکي اين مکان قرار دارد و از اين مسجد بزرگ تر است. رواق ها و حجره هاي زيادي در کنار آن قرار دارد و گنبد آن تيره رنگ است. صهيونيست ها کاري کرده اند که همه به اشتباه بيفتند. بسياري ازمسلمانان اين دو را به جاي هم اشتباه مي گيرند. رسانه هاي جهان تصوير قبّة الصخره را نشان مي دهند، در حالي که هر لحظه مسجد قدس در خطر است. پس بياييد هوشيار باشيم و فريب تازه ي دشمنان خدا را نخوريم. اين جا مسجد الاقصي نيست. قبه الصخره است.

پي نوشت ها :

1. مسجد الاقصي :در زمان داوود نبي ساخته شد و سليمان آن را تکميل کرد و در عهد مروان بن حکم باسازي شد.
2. سوره ي اسراء، آيه ي1.
3. در سال 1967ميلادي آتش زده اند.
4. مسجد ذوقبلتين:مسجدي در مدينه که داراي دو قبله است، يکي به سوي کعبه و يکي به سمت مسجد قدس.
5. صلاح الدّين ايوبي در جنگ هاي طولاني با صليبي ها بيت المقدّس را از دست شان خارج نمود.
6. سليمان(ع)، پيامبر قوم بني اسرائيل بوده است و يهوديان معتقدند که همين مسجد محّل عبادت او بوده است!
7. قبة الصخره:بنايي است که به دستور عبدالملک، خليفه ي اموي، به سال72ه ق بر بالاي صخره ي ذبائح در اورشليم و نزديک مسجد الاقصي ساخته شد.

منبع: نشريه موعود نوجوان، ش24.



 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    das

    شما نيز نويسنده سايت ما باشيد

    http://www.pwut.ac.ir/_layouts/1065/images/new.gifشما هم جزء کساني‌ باشيد که مي‌خواهيد مطلب خود را منتشر کنيد با ارسال مطلب خود ميتوانيد يکي‌ از ارسال کنندگان سايت باشيد تنها با فشار دادن ارسال مطلب شما هدايت ميشويد به بخش ارسال‌ها و مطلب خود را ثبت کنيد .

    ابتدا در سايت عضو شده تا پنل کاربري براي ارسال مطلب براي شما ايجاد گردد.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 1,349
  • بازدید کلی : 77,615